Sociale medier – Hjemmeside

Sociale medier samt
Hjemmeside og Medlemsweb


VIGTIGT: Se råd om anvendelse af FOTO på nettet … 


1) Vk facebook-profil-sider

VIRKSOMME kvinder – Netværk i DK:

Foreningens Hovedside / Profilside er Offentlig.
Den er med landsdækkende myndigheds- og Landsledelses-nyheder samt landsdækkende Begivenheder, kun administrator kan lægge noget op. Profil-siden er offentlig og alle fb-brugere kan følge siden.

Alle Vk-medlemmer bedes klikke på “Følg” og derefter anmode om medlemsskab af Medlemsgruppen, administrator vil herefter godkende Vk-medlemmer, se mere nedenfor.

VIRKSOMME kvinder – Netværk Medlems Gruppe:

Foreningens LUKKEDE fb-medlems-gruppe for betalende medlemmer.
Medlemsgruppen er for afdelingerne om lokale nyheder og lokale Begivenheder. Lokalbestyrelserne og medlemmerne kan selv lægge Lokale Begivenheder op, og kan efterfølgende tilføje (person-neutrale) fotos fra begivenheden – så der skabes opmærksomhed på arrangementerne.

PS: fb-siderne kan SES (delvist), også hvis man ikke er på facebook 😉

Fra Nyhedsmail 2018 – Info og fb-tip: 
De fleste Lokalafdelinger lægger foto op på vores facebook Vk-medlems-gruppe af Vk-arrangementerne, og senest er der en del fotos fra den oplevelsesrige studietur 2018 til Bergamo, Italien :-).
Nogle af jer er måske allerede på facebook, men ikke tilmeldt vores facebook Vk-medlems-gruppe? Andre er ikke på facebook, her er lidt info om brug af facebook og vores Vk-medlems-gruppe:

1) Brug din egen email, opret feks en gratis gmail (af sikkerhedshensyn, brug IKKE din firma-email).
2) Opret en facebook profilside for dig selv med din egen email.
3) Vælg et foto enten af dig selv eller et andet motiv til din facebook-sides profilbillede.
4) Udfyld KUN det, du vil have andre skal kunne se. Undlad feks din bopæls-adresse og andet personligt, men skriv meget gerne at du er medlem af VIRKSOMME kvinder (som gratis PR for foreningen).
5) Søg efter fb-GRUPPEN: VIRKSOMME kvinder – Netværk GRUPPE.
6) Anmod om at blive medlem af Vk-GRUPPEN (webmaster tilmelder dig hurtigst muligt).
7) Begivenheder for Vk-Arrangementer i Lokalafdelingerne i hele landet kan ses på Vk facebook.
8) Du kan være med til at udbrede kendskabet til vores landsdækkende netværk for selvstændige kvinder i alle brancher ved at Like opslag, og Dele nogle af opslagene, meget gerne med din egen korte Kommentar.
9) Sikkerhedstip: Læg aldrig foto eller tekst-opslag op fra et feriested/ udflugt, hvis din bopæl er ‘alene hjemme’ – VENT til du er hjemme igen ;-).

Vi ses – måske også på facebook?


2) Vk LinkedIn-profil

VIRKSOMME kvinder, adm. og følgere:

https://dk.linkedin.com/in/virksomme-kvinder-1b818180

VIRKSOMME kvinder – Netværk i DK, Begivenheder og Opslag:

https://www.linkedin.com/groups/5189940


3) Vk hjemmeside(r) – Overgangsfase

Hjemmeside for VIRKSOMME kvinder udg. 2017 (denne) på www.virksommekvinder.dk

MENU’er vises: 

  • ved smal visning på tablet og smartphone, ses ved at klikke på streg-ikon  ≡  og vælg menu + rul ned.
  • ved fuld/ bred visning på pc-skærm, ses som tekst, der kan vælges.

Pr. 2017-09-01 flyttede vores IT-web-konsulent indholdet til den nye hjemmeside med en ny opsætning, så hjemmesiden er responsiv, dvs. at menuer og sider tilpasser sig skærmstørrelsen og kan ses på både pc-skærm, tablet og smartphone.

Foreningens nye web-redaktør har redigeret i menuer, tekst, foto og filer mv., og der lægges løbende nyt info på siden.

Den åbne del af hjemmesiden er klar til brug og kan frit besøges – til gavn for nuværende og nye medlemmer. Er der mangler, ris eller ros, så send en mail til web-master.


Klubmodul opstart okt. 2018
Se mere: https://www.virksommekvinder.dk/klubmodul/

1) MEDLEMSWEB – fra okt. 2018 anvendes Klubmodul
Det betyder at vi KUN anvender Medlemskartotek, på klubmodul incl. Mailsystem, Begivenheder, Tilmelding (Betaling afventer samt Økonomistyring – efter hver Lokalafdelings eget valg).

Vi har afventet at Landskassererskift (bank, krav ifb. m. hvidvasklov mv.) gik i orden og at vi derefter kan tilknytte Klubmodul til hjemmesiden.

Der mailes løbende nyt om Klubmodul 😉


2) EVENTs – Begivenheder – Arrangementer – fra okt. 2018 anvendes systemet i Klubmodul 

Lokalbestyrelsens opgaver – indtil andet meddeles:

  • Mail Lokalafdelingens Sæsonprogram hurtigst muligt til web-master.
  • Mail Invitationer løbende og hurtigst muligt sammen med de anvendte foto-filer* til web-master.

*Husk FOTO RÅD til alle om foreninger og erhverv 

Foto og illustrationer, der indsættes både i dokumenter og på nettet:

  • Anvend KUN filer med tilladelse fra ophavsmand/-firma.
  • Søg firma-hjemmesiden efter pressefoto (eller betal for rettigheden).
  • Find hjemmesider med gratis foto (evt. skal fotografen nævnes).
  • Anvend helst egne foto samt egne udfærdigede filer.

Web-redaktørs opgaver –  indtil andet meddeles:

  • Event lægges på hjemmeside-modul, når Invitation modtages! (gerne i word + foto-filer*)
  • Begivenhed (find fb-menuen) oprettes på facebook-siden: VIRKSOMME kvinder – Netværk i DK hhv. Netværk Gruppe.

Lokalbestyrelser og alle Medlemmers opgave:

  • Begivenhed på facebook markeres om man er Interesseret eller Deltager, og må også gerne DELES, så er der flere som ser vores aktiviteter – tak :-).

Venlig hilsen web-redaktør Susan B. email: info@virksommekvinder.dk


Annulleres – pr. okt. 2018:

Medlemsweb og Medlems Log in på denne hjemmeside:

Opret jer med jeres email som Brugernavn (kan ikke ændres) og opret selv en ny Adgangskode (Password) følg anvisningen på siden mv..

Medlemskartotek (overført pr. 11-2017) er IKKE opdateret på DENNE hjemmeside.
Efter opstart okt. 2018 anvendes KUN Klubmodul.


Hjemmeside for VIRKSOMME kvinder udg. 2010-2017 på dhk.dk*

 

Den åbne del af hjemmesiden med bla. Arrangementer senest indtil dec. 2018.

Medlems Log in: Er uændret for medlemmer før 2016. 

Den lukkede del med bla. det ajourførte Medlemskartotek ajourføres indtil overgangen til Klubmodul senest dec. 2018.

Lokalbestyrelsernes web-opgaver indtil senest December 2018:

  • Arrangement lægges på dhk.dk og medlems-mailliste trækkes fra dhk-medlemskartoteket, begge dele som sædvanligt.
    Samtidig mailes invitation til Arrangementet (gerne word-fil) til web-master.
  • Medlemskartotek ajourføres på dhk.dk af Lokalbestyrelserne.
    Det er vores eneste sikkerhedskopi af alle medlemmer !!
  • Nye medlemmer indmelder sig ved at udfylde felterne i den forrige udgave af Vk-hjemmesiden på Bliv medlem:
  • www.dhk.dk/user/register 
  • Kender Lokalbestyrelsen navnet på det nye indmeldte medlem, kan der søges i Medlemskartotek efter: Alle-Alle-Alle
    Navnet bør kunne ses og ’Udmeldt’ skal ændres til ’Aktiv’ samt Lokalbestyrelsen kan fremsende velkomst-hilsen pr. mail (brev).
  • Medlems-kontingentfaktura fremsendes til nye medlemmer for periodens kontingent
  • Ajourføring af Vk-medlemmers status, som lokalbestyrelsen ikke selv kan foretage, mailes til IT-ansvarlig / web-master.

Domænet *dhk.dk blev anvendt til hjemmesiden udfærdiget før navneskiftet fra Dansk Håndværks Kvinder (DHK) til VIRKSOMME kvinder (Vk).

Dette domæne anvendes pt. som sikkerhedskopi med indholdet fra den forrige Vk-hjemmeside.


VIRKSOMME kvinder – hilsen Web-master-redaktør fra 09-2017
Susan B. red. d. 08.10.2018